วันเสาร์ที่ 4 เมษายน พ.ศ. 2563

ฐานข้อมูลต่างประเทศ Developing Student 21st Century Skills in Selected Exemplary Inclusive STEM High Schools


การพัฒนาทักษะในศตวรรษที่ 21 ของนักเรียนในโรงเรียนมัธยมต้นกำเนิดที่ได้รับการคัดสรร เป็นการสรุป ว่าโรงเรียนมัธยม STEM ที่รวมอยู่นั้นมีสภาพแวดล้อมที่สนับสนุนการพัฒนาทักษะในศตวรรษที่ 21 สามารถทำได้มากขึ้นในด้านการพัฒนาวิชาชีพครูเพื่อปรับปรุงการสอนทักษะระดับสูงของศตวรรษที่ 21

Stehle, Stephanie M.; Peters-Burton, Erin E.International Journal of STEM Education, v6 Article 6 2019

Developing Student 21st Century Skills in Selected Exemplary Inclusive STEM High Schools
Stehle, Stephanie M.; Peters-Burton, Erin E.
International Journal of STEM Education, v6 Article 6 2019
Background: There is a need to arm students with noncognitive, or 21st Century, skills to prepare them for a more STEM-based job market. As STEM schools are created in a response to this call to action, research is needed to better understand how exemplary STEM schools successfully accomplish this goal. This conversion mixed method study analyzed student work samples and teacher lesson plans from seven exemplary inclusive STEM high schools to better understand at what level teachers at these schools are engaging and developing student 21st Century skills. Results: We found of the 67 lesson plans collected at the inclusive STEM high schools, 50 included instruction on 21st Century skills. Most of these lesson plans designed instruction for 21st Century skills at an introductory level. Few lesson plans encouraged multiple 21st Century skills and addressed higher levels of those skills. Although there was not a significant difference between levels of 21st Century skills by grade level, there was an overall trend of higher levels of 21st Century skills demonstrated in lesson plans designed for grades 11 and 12. We also found that lesson plans that lasted three or more days had higher levels of 21st Century skills. Conclusions: These findings suggest that inclusive STEM high schools provide environments that support the development of 21st Century skills. Yet, more can be done in the area of teacher professional development to improve instruction of high levels of 21st Century skills.
Springer. Available from: Springer Nature. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Publication Type: Journal Articles; Reports - Research
Education Level: High Schools; Secondary Education; Grade 11; Grade 12
Audience: N/A
Language: English
Sponsor: National Science Foundation (NSF)
Authoring Institution: N/A
Grant or Contract Numbers: DRL1118851

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น

QR Code แบบแบบประเมินความพึงพอใจในการจัดกิจกรรม การประชุมสัมมนาทางวิชาการพัฒนาคน พัฒนางาน พัฒนาทีม ปีการศึกษา 2562

QR Code แบบแบบประเมินความพึงพอใจในการจัดกิจกรรม  การประชุมสัมมนาทางวิชาการพัฒนาคน  พัฒนางาน  พัฒนาทีม  ปีการศึกษา 2562